Scarface (1983)


trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=JgAjxiu2O2M

Denna film är en film som har mycket av ordet "Fuck".
Ja, det är en gangsterfilm och den visar det väldigt bra! Man får hela tiden den där osäkra känslan som Robert Deniro bland andra ger! En känsla av att det bara krävs en gnista för att starta en eld! En film om möjligheternas land, och vad som krävs för att komma nån vart i livet, stake!

HANDLING: Tony Montana (Al Pacino) och hans kompis Angel är två diskare och är båda politiska flyktingar som kommit till USA. Båda har tjänstgjort i militären, Tony växte upp som en brottsling och väljer att fortsätta som en brottsling för att komma nån vart och bli rik och känd. Han och Angel börjar arbeta med knark och pengar under en boss vid namn Frank. Frank har ingen aning om vilket odjur han har fått som sin kompanjon, Tony Montana, eller som han kallas....."Scarface."

BETYG: 10 av 10 enligt mig. En gangster rulle med mycket stake!!! Och det e det viktigaste tycker jag. Jag som vanligt har svårt att se något negativt på en gång så, men ja jag ser faktiskt inget negativt, och denna film borde ses!

// Miki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback