Rec 2 (2009)


trailer: http://www.youtube.com/watch?v=dzCHnv3EQ0w

Vi börjar med att gå tillbaka till första filmen en liten sväng...
Nej, inte den engelska versionen; den spanska versionen. Rec är en läskig och nervkittlande film som visar att spanska skräckfilmer är verkligen värt att kolla på. Rec och The Orphanage är två av dom bästa skräckfilmerna som existerar, enligt mig, och det är svårt att få mig att gilla skräckfilmer - Också därför jag inte riktigt ser på så många skräckisar heller. Och att göra en uppföljare till en film som Rec är verkligen en utmaning och det resultatet man fick var en stor överraskning. Rec 2 är en riktigt bra uppföljare och den innehåller en handlingstwist som jag blev förälskad i. Tyvärr kan jag inte berätta om dom bästa delarna i filmen för det skulle spoila som tusan och det vill jag inte göra. Denna uppföljare är inte lika skräckinjagande som första filmen, den är knappt skräckinjagande alls, den är mer åt action-hållet på något konstigt sätt men den fortsatte handlingen från första filmen på ett nästan perfekt sätt och avslutet formade mina läppar till en stort smil. Ska vi gå in på innehållet i filmen? Effekterna är riktigt nice och trovärdiga och skådespelarna är grymma men handhållen kamera-tekniken i denna film är inte speciellt bra, enligt mig. Men den var inte dålig heller så det förstörde inte riktigt något. Jag kan inte säga att jag älskar denna film, med tanke på första Rec, men den är absolut en favorit för mig. Så... Ja, det är en värdig uppföljare och jag rekommenderar den!
// Kevin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback